Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi voitti uudistuneen Kauden Parhaat Sekunnit -kilpailun tammi-huhtikuun 2017 osion.
Raadin perustelut: ”Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi on ajankohtainen ja yllättävä. Mainostettavat tuotteet ovat läsnä, mutta tarjoavat katsojalle oivaltamisen ilon. Mainoksessa on tyylipuhdas, uniikki ja omaperäinen toteutus, jolle musiikki luo sielun ja sydämen.”
Puutarhassa kaikki on hyvin -kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Kekkilän brändiä, kirkastaa sanomaa, vaikuttaa positiivisesti tuotteiden myyntiin sekä innostaa ihmisiä puutarhanhoidon pariin.
”Kekkilän tehtävä on jakaa kasvamisen iloa. Markkinointiviestintämme lähtökohtana on viherkaipuu ja ihmisen halu päästä yhteyteen luonnon kanssa. Haluamme, että mahdollisimman moni löytää iloa elämäänsä puutarhanhoidon ja oman ruuan kasvattamisen kautta. Puutarhassa kaikki on hyvin -sloganimme kiteyttää viestimme”, kertoo KekkilänHead of Brand and Communications Nina Kinnunen.
Myös asiakkaat ottivat Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainoksen heti omakseen.
”Saamamme palaute on ollut uskomattoman hyvää. Niin filmin tunnelmaa, siinä esiintyneitä ihania poikia, kappaletta, latinan kielen käyttöä ja itse mainoksen tarinaa on kiitetty vuolaasti. Me selvästi kosketimme ihmisiä tuomalle esiin viherkaipuun, jota ei ole helppoa sanoin kuvata, mutta jonka moni tunnistaa”, kertoo Kinnunen.
Kekkilä hyödyntää TV-mainontaa aina, kun yrityksellä on vahva ja tärkeä tarina kerrottavana. Myös tässä kampanjassa tv-mainonnalla oli keskeinen rooli.
”Puutarhassa kaikki on hyvin -mainos kiteyttää koko brändimme ytimen – kaiken sen mitä me olemme ja mitä me haluamme ihmisille tarjota. Mikään muu mainosmuoto ei olisi välittänyt sanomaamme yhtä tehokkaasti. Tämä kampanja osoitti meille, että televisio on edelleen Suomessa medioiden ykkönen”, Nina Kinnunen kertoo.
Puutarhassa kaikki on hyvin -mainoksen suunnittelusta vastasi mainostoimisto Folk Finlandja tuotannosta Otto Production. Mediatoimistona toimi Carat Finland.
”Olemme syvästi kiitollisia kumppanillemme mainostoimisto Folkille, Otto Productionille sekä ohjaaja Jappe Päiviselle siitä, että tämä filmi toteutui juuri tällaisena. Suomesta löytyy mahtavaa ammattitaitoa, jolla pystytään tekemään kansainvälisen tason toteutuksia”, Nina Kinnunen kiittelee.
Kilpailun raati:
- Minna Andersson, Dentsu Aegis Network
- Tiina Tähtinen, DDB Helsinki Oy
- Katja Himanen, Mainostoimisto Smoy Oy
- Antti Mäki, GroupM
- Sakari Kemppainen, Mainostoimisto Siberia Oy
Shortlista:
- Mainostaja: Oikotie -Työpaikat
- Mainostaja: Instrumentarium – Totuus Paljastuu
Puutarhassa kaikki on hyvin Kekkilä Oy
Tekijät:
Mainostaja KEKKILÄ
Head of Brand and Communications NINA KINNUNEN
Trade Marketing Specialist MARI KAARTOKALLIO
Mainostoimisto FOLK FINLAND
Creative Director & Art Director PAULA ORRE
Copywriter LILLI LOIRI-SEPPÄ
Account Director MARJA VATTULAINEN
Project Manager PÄIVI JUUSOLA
Strategist JAANA HAAPALA
Creative CEO TOMMI LAIHO
Tuotantoyhtiö OTTO PRODUCTION
Producer ARI LAITINEN
Director JAPPE PÄIVINEN
Director of Photography TUOMO VIRTANEN
Editor ANTONY BENTLEY
Sound Design TIMO ANTTILA
Colorist TIMO LUOMANEN
Mediatoimisto CARAT FINLAND
Media Specialist JANNE HONKANEN
Strategic Planner TAPIO HEIKINHEIMO
Account Director JOHANNA LEHTONEN