Hyppää sisältöön

Kekkilä voitti Kauden Parhaat Sekunnit -kilpailun

Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi voitti uudistuneen Kauden Parhaat Sekunnit -kilpailun tammi-huhtikuun 2017 osion.
Kekkilä mainos 2017

Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi voitti uudistuneen Kauden Parhaat Sekunnit -kilpailun tammi-huhtikuun 2017 osion.

Raadin perustelut: ”Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi on ajankohtainen ja yllättävä. Mainostettavat tuotteet ovat läsnä, mutta tarjoavat katsojalle oivaltamisen ilon. Mainoksessa on tyylipuhdas, uniikki ja omaperäinen toteutus, jolle musiikki luo sielun ja sydämen.”


Puutarhassa kaikki on hyvin -kampanjan
tavoitteena oli vahvistaa Kekkilän brändiä, kirkastaa sanomaa, vaikuttaa positiivisesti tuotteiden myyntiin sekä innostaa ihmisiä puutarhanhoidon pariin.

Kekkilän tehtävä on jakaa kasvamisen iloa. Markkinointiviestintämme lähtökohtana on viherkaipuu ja ihmisen halu päästä yhteyteen luonnon kanssa. Haluamme, että mahdollisimman moni löytää iloa elämäänsä puutarhanhoidon ja oman ruuan kasvattamisen kautta. Puutarhassa kaikki on hyvin -sloganimme kiteyttää viestimme”, kertoo KekkilänHead of Brand and Communications Nina Kinnunen.

Myös asiakkaat ottivat Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainoksen heti omakseen.

”Saamamme palaute on ollut uskomattoman hyvää. Niin filmin tunnelmaa, siinä esiintyneitä ihania poikia, kappaletta, latinan kielen käyttöä ja itse mainoksen tarinaa on kiitetty vuolaasti. Me selvästi kosketimme ihmisiä tuomalle esiin viherkaipuun, jota ei ole helppoa sanoin kuvata, mutta jonka moni tunnistaa”, kertoo Kinnunen.

Kekkilä hyödyntää TV-mainontaa aina, kun yrityksellä on vahva ja tärkeä tarina kerrottavana. Myös tässä kampanjassa tv-mainonnalla oli keskeinen rooli.

”Puutarhassa kaikki on hyvin -mainos kiteyttää koko brändimme ytimen – kaiken sen mitä me olemme ja mitä me haluamme ihmisille tarjota. Mikään muu mainosmuoto ei olisi välittänyt sanomaamme yhtä tehokkaasti. Tämä kampanja osoitti meille, että televisio on edelleen Suomessa medioiden ykkönen”, Nina Kinnunen kertoo.

Puutarhassa kaikki on hyvin -mainoksen suunnittelusta vastasi mainostoimisto Folk Finlandja tuotannosta Otto Production. Mediatoimistona toimi Carat Finland.

Olemme syvästi kiitollisia kumppanillemme mainostoimisto Folkille, Otto Productionille sekä ohjaaja Jappe Päiviselle siitä, että tämä filmi toteutui juuri tällaisena. Suomesta löytyy mahtavaa ammattitaitoa, jolla pystytään tekemään kansainvälisen tason toteutuksia”, Nina Kinnunen kiittelee.

Kilpailun raati:

  • Minna Andersson, Dentsu Aegis Network
  • Tiina Tähtinen, DDB Helsinki Oy
  • Katja Himanen, Mainostoimisto Smoy Oy
  • Antti Mäki, GroupM
  • Sakari Kemppainen, Mainostoimisto Siberia Oy

 

Shortlista:

  • Mainostaja: Oikotie -Työpaikat
  • Mainostaja: Instrumentarium – Totuus Paljastuu

Puutarhassa kaikki on hyvin Kekkilä Oy

 

Tekijät:

Mainostaja                                                                   KEKKILÄ

Head of Brand and Communications                    NINA KINNUNEN

Trade Marketing Specialist                                      MARI KAARTOKALLIO

 

Mainostoimisto                                                        FOLK FINLAND

Creative Director & Art Director                             PAULA ORRE

Copywriter                                                                   LILLI LOIRI-SEPPÄ

Account Director                                                        MARJA VATTULAINEN

Project Manager                                                         PÄIVI JUUSOLA

Strategist                                                                     JAANA HAAPALA

Creative CEO                                                              TOMMI LAIHO

 

Tuotantoyhtiö                                                             OTTO PRODUCTION

Producer                                                                      ARI LAITINEN

Director                                                                        JAPPE PÄIVINEN

Director of Photography                                           TUOMO VIRTANEN

Editor                                                                            ANTONY BENTLEY

Sound Design                                                              TIMO ANTTILA

Colorist                                                                         TIMO LUOMANEN

 

Mediatoimisto                                                             CARAT FINLAND

Media Specialist                                                          JANNE HONKANEN

Strategic Planner                                                         TAPIO HEIKINHEIMO

Account Director                                                         JOHANNA LEHTONEN

Youtube player here, src:https://www.youtube.com/watch?v=yQAcVIqRzBA
Kekkilä mainos 2017

Etsi